Nejlepší pneumatiky pro skútry? Průvodce kupujícího

Pneumatiky pro skútry jsou stejné jako pneumatiky pro malé motocykly, že? ŠPATNĚ! Skútry jsou samostatnou třídou vozidel a mají své vlastní speciální typy pneumatik, které se k nim hodí. V tomto „Průvodci kupujícího pneumatik pro skútry“ se dozvíte vše o nejlepších pneumatikách pro skútry a o tom, jak vybrat sadu, která Vám bude dokonale vyhovovat.
Jezdíte na skútru, a přestože stále patříte do rodiny dvoukolých vozidel, víte, že Vaše vozidlo je samostatnou kategorií a stejně tak i jeho pneumatiky. Pneumatiky pro skútry mohou vypadat jen jako menší verze pneumatik pro motocykly, ale není to tak jednoduché. Skútry mají jedinečný účel a pneumatiky pro skútry jsou navrženy a vyrobeny speciálně s ohledem na něj.
V tomto průvodci Vám řekneme vše, co potřebujete vědět o pneumatikách pro skútry, od toho, jak zjistit potřebný rozměr, přes vysvětlení rozdílů mezi různými typy pneumatik až po doporučení nejlepší pneumatiky pro Vás na základě Vašich potřeb, stylu jízdy a rozpočtu.
Začněme:
První krok: Poznejte své pneumatiky
Abyste si mohli pořídit nové pneumatiky pro svůj věrný skútr, musíte začít tím, že budete vědět, jaké pneumatiky na něm v současné době máte. Pneumatiky pro skútry se pohybují v rozmezí od deseti do šestnácti palců a mají různou šířku, výšku a typ konstrukce. Vzhledem ke všem těmto možnostem bude Vaším prvním krokem zjistit, jaké pneumatiky máte na skútru namontovány nyní.
Naštěstí je vše, co potřebujete o pneumatikách vědět, vytištěno přímo na jejich bocích. Nyní se možná přistihnete, že panikaříte při pomyšlení na nesrozumitelný cizí jazyk čísel a kódů, který je vytištěn na bočnicích Vaší pneumatiky. Kódy fungují stejně pro pneumatiky skútrů i motocyklů.
Jakmile znáte rozměr svých kol, můžete se podívat, kteří výrobci pneumatik skutečně vyrábějí pneumatiky v tomto rozměru. Výrobci pneumatik málokdy vyrábějí pneumatiky pro skútry ve všech rozměrech, takže Vaše možnosti budou omezené. Doporučujeme nejprve vyhledat Váš rozměr u preferovaného výrobce. Možná budete mít štěstí a zjistíte, že Vaši velikost dodává.
Rovněž byste si měli uvědomit, zda Váš skútr vyžaduje odlišnou pneumatiku pro přední a zadní kolo. Některé skútry mají specifickou velikost, která vyžaduje dvě různé pneumatiky a nasazení přední pneumatiky na zadní kolo může způsobit, že skútr bude nestabilní a nebezpečný. Většina pneumatik pro skútry se však vyrábí pro přední i zadní kolo a jsou vzájemně zaměnitelné.
Hledání správné pneumatiky pro skútr
Jakmile zjistíte, jaký rozměr pneumatik potřebujete na přední i zadní kolo, je čas začít zužovat hledání podle vlastností, které hledáte.
Dvouplášťové vs. radiální pneumatiky
Nejprve je třeba rozlišovat mezi dvěma různými typy pneumatik: pneumatikami s diagonálními vrstvami a radiálními pneumatikami.
Pneumatiky s diagonálními vrstvami jsou postaveny na konstrukci, která je známá již více než sto let. Kostra šikmých pneumatik je tvořena vrstvami tkaniny, které jsou na sebe nabaleny v křížovém vzoru. Více vrstev se ohýbá a vytváří tlumicí efekt, díky čemuž jsou pneumatiky s diagonálními vrstvami pohodlné pro jízdu a dobře zvládají těžká břemena. Na druhou stranu mají větší valivý odpor, hůře se ovládají při vysokých rychlostech a zadržují více tepla.
Radiální pneumatiky jsou modernějším typem pneumatik, jejichž kostra je tvořena tuhými kordy, které jdou přímo napříč běhounem a na nich se kříží pásy z ocelových, polyesterových nebo aramidových vláken. Radiální pneumatiky bývají tužší, což umožňuje lepší výkon ve vysokých rychlostech, delší životnost běhounu a přesnější ovládání, ale nevýhodou je obvykle tužší jízda.
Věc se má takto: přestože ve světě motocyklů a automobilů uslyšíte mnohem více řečí o radiálních pneumatikách, zjistíte, že většina nejoblíbenějších pneumatik pro skútry jsou ve skutečnosti pneumatiky se zkosenými vrstvami. Pneumatiky s diagonálními plášti jsou pro skútry velmi oblíbené díky pohodlnější jízdě a lepší schopnosti pohlcovat výmoly a nerovnosti, které u skútrů s menšími koly působí více.
Přestože radiální pneumatiky vynikají vysokou rychlostí a ostrou ovladatelností, není to zrovna druh jízdy, pro který jsou skútry určeny. Ačkoli jsou tedy radiální pneumatiky mnohem oblíbenější pro motocykly, zjistíte, že většina řidičů skútrů ve skutečnosti dává přednost pneumatikám s diagonálními plášti a při nákupu skútru je mnohem více možností pneumatik s diagonálními plášti než radiálních.
Perfektní pneumatika pro každý skútr
Nyní, když víte, jaký rozměr pneumatiky potřebujete a znáte rozdíly mezi typy různých konstrukcí pneumatik, je čas zúžit hledání na vlastnosti pneumatik, které Vám budou nejlépe vyhovovat. Níže naleznete všechny nejoblíbenější pneumatiky pro skútry s informacemi o tom, pro jaký typ skútru je každá z nich nejvhodnější.
1) Pneumatika pro skútry Kenda K329
Kenda K329 je pneumatika pro skútry s diagonálními vrstvami, která je určena +jezdce, kteří hledají dobrou rovnováhu mezi kilometrovým výkonem, výkonem za mokra a skvělou cenou. Pneumatika K329 má dezén ve stylu performance, který bude přilnavý na betonu a asfaltu městské džungle. Pneumatika K329 se dodává pouze v desetipalcovém rozměru, ale má vynikající hodnocení 4,9 a je nejprodávanější pneumatikou pro skútry.
2) Pneumatika Michelin Power Pure SC pro skútry
Pneumatika Michelin Power Pure SC je stejně jako její motocyklový protějšek vyrobena s ohledem na čistý výkon. Je o něco dražší než úsporné pneumatiky Kenda, ale stojí za to, pokud vám jde o špičkovou kvalitu a vynikající výkon na mokru i suchu. Pneumatika Power Pure SC se dodává v několika velikostech pro 12 až 15 palcová kola v radiálních i diagonálních variantách a má vynikající hodnocení 4,8 hvězdičky.
3) Pneumatika Michelin City Grip pro skútry
Jak napovídá její název, pneumatika Michelin City Grip je vyrobena tak, aby udržovala předvídatelnou trakci ve všech různých podmínkách, které Vám život ve městě přichystá. Hluboké ramenní lamely maximalizují přilnavost za mokra, zatímco kluzký střed udržuje pevný kontakt s gumou pro přesné ovládání za všech povětrnostních podmínek. City Grip je pneumatika se šikmou vrstvou vyráběná v rozměrech od 11 do 16 palců a je určena pro skútry se středním až velkým rozvorem.
4) Pneumatika pro skútry Pirelli SL26
Pneumatika Pirelli SL26 je skvělá pneumatika pro menší skútry o objemu 50-125 cm3 a vyrábí se v rozměrech od 10 do 13 palců. Mají moderní, sportovně orientovaný dezén se vzhledem vysoce výkonné motocyklové pneumatiky a jsou navrženy tak, aby poskytovaly vynikající ovladatelnost, vysokou úroveň přilnavosti a vynikající výkon za mokra.
5) Pneumatika pro skútry Kenda K413
Čtyřvrstvá pneumatika Kenda K413 je další skvělou cenově výhodnou nabídkou od společnosti Kenda, ale tato se dodává v rozměrech od 10 do 13 palců, nikoliv jen v rozměru 10 palců jako pneumatika K329. Má závodním designem inspirovaný dezén, který vypadá jako z obchodu, ale přichází za skvělou cenu, která Vaši peněženku potěší.
6) Metzeler Feelfree OEM náhradní pneumatika pro skútry
Snadná volba pro každého, kdo je spokojen se svými sériovými pneumatikami, ale potřebuje náhradu, jsou sportovní cestovní pneumatiky Metzeler Feelfree pro skútry se vzorkem běhounu vycházejícím z úspěšné sportovní cestovní pneumatiky pro motocykly Z6. Jsou dokonalou prémiovou pneumatikou pro dnešní skútry, která poskytuje rovnoměrné opotřebení a solidní výkon. Pneumatiky Feelfree se dodávají v několika rozměrech od 13 do 16 palců a to jak v diagonální, tak v radiální verzi.
7) Pneumatika Pirelli Diablo pro skútry
Pneumatika Pirelli Diablo Scooter Tire je pneumatika zaměřená na výkon, která má skvělou ovladatelnost na mokru a přilnavost na suchu a zároveň omezuje hluk na silnici. Vysoce výkonná směs běhounu pneumatiky Diablo je importována přímo z vynikajících sportovních cestovních pneumatik Pirelli, což má za následek vyšší kilometrový výkon a pravidelné opotřebení. Sportovně vyhlížející pneumatiky Pirelli Diablo se dodávají v několika rozměrech od 12 do 16 palců.
8) Pneumatika Michelin S1 pro skútry
Vysoce kvalitní pneumatika Michelin S1 je spolehlivá a má dlouhou životnost a vysoce výkonný směrový dezén navržený pro odolnost a skvělou ovladatelnost. Je vybavena zesílenou korunkou s dodatečným materiálem pláště na dvou vrstvách kostry, která odolává předčasnému opotřebení. Pneumatika S1 je určena pro menší skútry, dodává se pouze v desetipalcových rozměrech, ale má vynikající hodnocení s hodnotou 4,9 hvězdičky.
9) Pneumatika Avon AM63 Viper Stryke pro skútry
Pneumatika Avon AM63 Viper Stryke s diagonálními vrstvami je určena pro větší skútry schopné dosáhnout rychlosti až 100 km/h a obvykle se používá k dojíždění na dlouhé vzdálenosti (i když stejně dobře funguje i na skútrech s menším motorem.) Pneumatika AM63 poskytuje vysokou úroveň výkonu a jisté ovládání a dodává se v mnoha rozměrech od 12 do 16 palců.
10) Pneumatika pro skútry Shinko SR007
Žádný průvodce pneumatikami by nebyl úplný bez pneumatik Shinko, které v posledních několika letech vzaly motocyklový trh útokem díky překvapivě skvělému výkonu za nízkou cenu. Pneumatika Shinko SR007, která přináší stejnou filozofii i do pneumatik pro skútry, je vysoce hodnocená pneumatika, která skvěle funguje na všech menších skútrech a pokrývá několik rozměrů od 10 do 12 palců.
Údržba pneumatik skútru
Pro správnou údržbu pneumatik Vašeho skútru je důležité provést jejich rychlou kontrolu předtím, než je nasadíte pod sebe. Nejprve zkontrolujte opotřebení běhounu pneumatik. Mnoho pneumatik má indikátor běhounu, který Vám řekne, kdy se běhoun příliš snížil a Vy byste měli investovat do nových pneumatik.
Pokud však Vaše pneumatiky nemají indikátor opotřebení běhounu, jak máte vědět, kdy je vyměnit? Správný způsob je použít ukazatel dezénu, který Vám poskytne přesné měření běhounu. Jakmile se Vaše pneumatiky dostanou na úroveň přibližně 1/32 palce (0,8 milimetru), musíte se vydat na nákup.
Možná si myslíte, že pokud tolik nejezdíte, Vaše pneumatiky se neopotřebovávají a není třeba je měnit. Bohužel, stejně jako mléko Ve vaší ledničce, i pneumatiky mají své datum spotřeby. Protože guma časem tvrdne, praská a ztrácí přilnavost, doporučuje se vyměnit pneumatiky každých pět let a to i v případě, že mají ještě značnou část dezénu.
Abyste mohli zjistit, kdy byly pneumatiky Vašeho skútru vyrobeny, měla by být na bočnici pneumatiky vyražena čtyři čísla. Tato čísla označují týden v roce a rok, kdy byla pneumatika vyrobena. Pokud je tedy na pneumatice napsáno 2412, byla vaše pneumatika vyrobena ve 24. týdnu roku 2012.
Jednou týdně byste také měli zkontrolovat tlak v pneumatikách svého skútru. Správné nahuštění pneumatik je pravděpodobně nejdůležitějším faktorem pro správnou funkci a dlouhou životnost Vašich pneumatik. Bohužel je však také pravděpodobně nejvíce přehlíženým. Nedostatečně nahuštěné pneumatiky se nadměrně prohýbají, rychleji se přehřívají, snadněji se poškozují a mohou zhoršit jízdní vlastnosti a spotřebu paliva, zatímco přehuštěné pneumatiky způsobují nerovnoměrné a předčasné opotřebení a vytvářejí drsnou jízdu.
Abyste mohli zkontrolovat tlak v pneumatikách, pořiďte si tlakoměr, například tento profesionální tlakoměr Motion Pro, který Vám umožní přesně zkontrolovat tlak v pneumatikách. Zkontrolujte návod k obsluze skútru a nahustěte pneumatiku na úroveň doporučenou pro Váš skútr (Poznámka: nenahušťujte pneumatiku na maximální úroveň uvedenou na boku pneumatiky. Je to proto, že každá daná pneumatika se hodí pro širokou škálu skútrů a maximální úroveň pro tuto pneumatiku nemusí být pro Váš konkrétní skútr nejvhodnější).
Kromě toho byste také měli vždy kontrolovat tlak v pneumatikách, když je pneumatika studená a na skútru jste alespoň půl hodiny nejezdili, protože vzduch v zahřáté pneumatice se při zahřátí rozpíná. Měřením tlaku v zahřáté pneumatice získáte vyšší údaj, než je obvyklé, a vypouštěním vzduchu, aby odpovídal tomu, co si myslíte, že by mělo být, dojde k podhuštění pneumatiky.
Pokud zjistíte, že pneumatiky ztrácejí tlak rychleji než obvykle nebo že jedna pneumatika ztrácí více vzduchu než druhá, zkontrolujte dříky ventilů, zda nejsou poškozené a zda z nich neuniká vzduch. Pokud nezjistíte žádné problémy s ventilky, je možné, že máte v pneumatice prasklinu nebo průraz, který pomalu propouští vzduch. V takovém případě nezapomeňte pneumatiky vyměnit nebo opravit, než na nich začnete znovu jezdit.
Pokud rádi jezdíte se spolujezdcem, zkontrolujte také nosnost svých pneumatik. Se dvěma pasažéry na skútru může celkové zatížení pneumatik dosáhnout až 700 kg nebo více, což je od malé 12 nebo 13 palcové pneumatiky hodně! Ujistěte se, že znáte nosnost skútru a jejích pneumatik a nepřetěžujte je.
Čtěte také
- visibilityTypy motocyklových pneumatik, které prodáváme
- visibilityPneumatiky pro plochou dráhu
- visibilitySprávná pneumatika pro správný motocykl
- visibilityProblémy s opotřebením a poškozením motocyklových pneumatik: Vše, co byste měli vědět
- visibilitySedm nejlepších motocyklových pneumatik pro zážitková dobrodružství v roce 2021