Pneumatiky přívěsů

Pneumatiky přívěsů

Péče o pneumatiky přívěsů

Ať už táhnete loď, čtyřkolku, kolo nebo stanový přívěs, je důležité zajistit, aby pneumatiky Vašeho rekreačního přívěsu byly v řádném stavu. Správné nahuštění pneumatik je zásadní pro hladký průběh každé cesty, stejně jako pro udržení Vašeho vybavení v dobrém stavu. Nedostatečné nahuštění pneumatik způsobuje zbytečné opotřebení pneumatik a může způsobit i jejich prasknutí. Díky tuhé konstrukci bočnice pneumatiky přívěsu se při nízkém tlaku pneumatika přívěsu nevypoulí, jako je tomu u pneumatik automobilů, proto je důležité kontrolovat PSI pomocí tlakoměru. Doporučené nahustění může být 40 PSI, ale ani při polovině doporučeného PSI nebude vizuálně patrný žádný problém. Jediný způsob, jak přesně zkontrolovat PSI, je kvalitní tlakoměr.

Kontrola nahuštění

Při kontrole nahuštění pneumatik byste měli také provést vizuální kontrolu běhounu a bočnic. Hledáte cizí předměty, jako jsou šrouby nebo hřebíky, které mohou být zachyceny v běhounu, praskliny, hluboké řezy nebo boule na bočnici, které mohou znamenat přetržený kord. Některé hrboly nebo důlky na bočnici mohou být důsledkem kloubu v pásech. U radiálních pneumatik je to zcela normální, nicméně pokud máte jakékoli obavy, měli byste si nechat pneumatiku zkontrolovat ještě předtím, než se vydáte na cestu.

Kontrola opotřebení

Další věcí, na kterou je třeba se zaměřit, je nepravidelný vzorek opotřebení běhounu. Pokud se objeví, může to znamenat mechanický problém samotného přívěsu nebo problém s tlakem vzduchu, který ovlivňuje životnost běhounu. Nakonec se ujistěte, že je na každé pneumatice víčko ventilu. Ty stojí jen pár korun, ale chrání ventilek pneumatiky před poškozením a jsou dodatečnou ochranou proti pomalému úniku vody přes samotný ventilek.

Chcete-li zkontrolovat tlak vzduchu v pneumatikách přívěsu, vyhledejte si doporučení PSI od výrobce přívěsu. Hodnota PSI bude uvedena v návodu k obsluze přívěsu nebo na štítku na samotném přívěsu. Doporučení pro huštění pneumatik se vztahuje na maximální nosnost samotného přívěsu, nikoli na hodnotu uvedenou na boku pneumatiky. Pro jistotu můžete vždy zavolat výrobci přívěsu a tyto informace zjistit. Ujistěte se, že pneumatiky rekreačního přívěsu kontrolujete "za studena", tedy buď před jízdou, nebo alespoň tři hodiny po jízdě. Poté vložte tlakoměr do dříku ventilu pneumatiky. Jakmile získáte údaj, budete vědět, zda je hodnota Vaší pneumatiky pod nebo nad doporučenou hodnotou a můžete podle toho jednat.

Oxidace

Dalším problémem, se kterým se můžete u pneumatik přívěsu setkat, je oxidace. UV záření může způsobit poškození Vašich pneumatik, když stojí venku nebo na vlhké trávě v období, kdy se nepoužívají. Tento problém lze vyřešit použitím krytů na pneumatiky přívěsu, když se nepoužívají. Dalším způsobem boje proti oxidaci je skladování pneumatik na chladném a suchém místě. Zatímco poškození zvenčí si můžete všimnout na bočnicích, poškození způsobené tlakovým vzduchem na vnitřní straně pneumatiky je obtížnější, proto je důležité podniknout preventivní kroky, abyste oxidaci vůbec zabránili.

I když podniknete správné kroky k údržbě pneumatik, bude nevyhnutelně nutné pneumatiky vyměnit. Podle výzkumů gumárenského průmyslu se doporučuje vyměnit pneumatiky každých 5 let, ale pneumatiky obvykle vydrží 4 až 7 let v závislosti na způsobu skladování přívěsu. Pokud je Váš přívěs vybaven radiálními pneumatikami, musí být náhradní pneumatiky radiální. Pokud je Váš přívěs vybaven pneumatikami s diagonálními pneumatikami, můžete je vyměnit za pneumatiky s diagonálními nebo radiálními pneumatikami, avšak radiální a diagonální pneumatiky by nikdy neměly být smíchány na stejném zařízení.

Neděle Pondělí Úterý Středa Čtvrtek Pátek Sobota Leden Únor Březen Duben Květen Červen Červenec Stpen Září Říjen Listopad Prosinec