Dezén Bridgestone Potenza Sport
Pneumatika Bridgestone Potenza Sport je vynikající letní pneumatika s velmi vysokým výkonem. Inovativní konstrukce běhounu použitá na pneumatice Bridgestone Potenza Sport umožňuje přesnou odezvu při řízení a zajišťuje vynikající úroveň přilnavosti, ať už na suché nebo mokré vozovce. Na mokré vozovce zajišťuje inovativní dezén pneumatiky účinný rozptyl vody, čímž minimalizuje riziko aquaplaningu. S pneumatikami Bridgestone Potenza Sport si můžete být jisti lepším brzdným výkonem, který zkracuje brzdnou dráhu na mokré i suché vozovce. Dezén umožňuje snížit hladinu hluku uvnitř i vně pneumatiky a zajistit tak vynikající celkový zážitek z jízdy.
Bridgestone Potenza Sport byla vyvinuta, aby nabízela nejlepší stabilitu v zatáčkách a v přímém směru, nejlepší brzdění na suchu a vynikající přilnavost na mokru ze všech pneumatik, které jsou v nabídce společnosti. Pneumatika Potenza Sport bude k dispozici v 96 rozměrech od 17" do 22", aby pokryla širokou škálu modelů osobních vozů a silničních SUV na trhu.
Společnost Bridgestone je předním japonským výrobcem pneumatik, a přestože se jí daří v Asii, snaží se prorazit na trhu s pneumatikami na evropský trh již nějakou dobu. Pneumatika Potenza Sport, navržená v Evropě, je nejnovějším uchazečem společnosti Bridgestone v segmentu ultra UHP pneumatik. V současné době je homologována pro vozy Maserati MC20, Lamborghini Huracan STO, Ferrari Roma a BMW řady 8.
Můžeme pravděpodobně očekávat, že se objeví ve standardní výbavě dalších modelů. Pro jistotu dodejme, že Potenza Sport není určena jako pneumatika pro denní jízdu na okruhu. Místo toho se jedná o prémiovou výkonnou silniční pneumatiku, která konkuruje soupeřům, jako jsou Michelin Pilot Sport 4S a Goodyear Eagle F1 SuperSport.
Zatímco společnost Bridgestone má vynikající pneumatiky pro závodní dny, jako je RE71R, se svými silničními pneumatikami měla méně štěstí. Možná, že opuštění alfanumerického označení pneumatik Potenza Sport by to mohlo změnit.
Dezén běhounu se skládá z pěti širokých pásů a čtyř odvodňovacích kanálků. Ty jsou na pneumatikách hustěji uspořádány. Na vnější straně a směrem ke středu jsou více rozprostřeny, stejně jako většina evropských nabídek v této kategorii. Pečlivě navržené lamely podél vnitřních pásů běhounu usnadňují odvod vody, aniž by byla narušena stabilita bloku.
Skutečná šířka pneumatiky je o něco širší než její nominální šířka, což jí dává spíše čtvercový než zaoblený ramenní tvar. Směs běhounu je měkká a pásy běhounu se příliš nedeformují. Bočnice jsou výrazně vyztuženy, aby zabraňovaly ohýbání a zároveň je uprostřed bočnice mírně pružná část, která poskytuje určitý komfort. Vzhledem k jejímu "gentlemanskému chování" není skutečnost, že Potenza Sport je ultra UHP pneumatika, na první pohled patrná.
Řízení je sice ostré, ale ne bolestivé. Trvalo asi 150 km, než se pneumatiky pořádně zabydlely, a abych si lépe uvědomil, o čem jsou.
Přilnavost na suchu je fenomenální a jen o málo zaostává za pneumatikami pro denní jízdu na okruhu se směsí R. I když si myslíte, že je Potenza Sport na úrovni na hranici svých možností, dokáže jet ještě o kousek dál. A když se dostane příliš daleko, vzdává se přilnavosti postupně, nikoli najednou, což dává řidiči čas na reakci. Díky tomu je ovládání na limitu méně náročné.
Při jízdě je Potenza Sport v přímém směru a věrně drží stopu s pozitivním pocitem ve středu vozu. Při prudkém brzdění drží aktivační bod ABS výše než většina ostatních pneumatik v této třídě. Působivě dobře odolává protáčení kol.
Bridgestone se již delší dobu snaží vyrovnat evropským značkám v oblasti výkonu na mokru. Potenza Sport se to konečně podařilo. Na první pohled to není zřejmé, ale při silnějším zatížení se tyto pneumatiky svým soupeřům jasně vyrovnají. Stejně jako její výkon na suchu, nedochází k žádnému náhlému odtržení. Pneumatika Potenza Sport se vzdává přilnavosti postupně, takže nedochází k tzv. žádnému nepříjemnému překvapení.
Můžete si být jisti, že manipulace v zatáčce zůstane neutrální, pokud se k ní nepřiblížíte příliš rychle. Schopnost pneumatik zvládat výkon při průjezdu zatáčkou je naprostým objevem. Skvělá je také trakce při rozjezdu a brzdění na mokru, přičemž Potenza Sport zadržuje aktivaci ABS mnohem déle, než je nutné. To dokazuje, kolik přilnavosti má ještě v záloze. Je však třeba mít na paměti, že ačkoli jsou pneumatiky skvělé, nejsou zázračné. Pokud je povrch vozovky lesklý (pokrytý vodou), zpomalte.
Kupodivu je tato pneumatika navzdory nápisu "Sport" v jejím názvu poměrně pohodlná. Můžete tedy jezdit s vyšším tlakem v pneumatikách, užívat si nižšího valivého odporu a ostřejšího pocitu z řízení, aniž byste trpěli zvýšenou nerovností. Dokáže snášet týrání jako pneumatika pro denní jízdu na okruhu a zároveň nabízí tento "tlumený krok" přes ostré hřebeny na silnici, opravách a poklopech šachet.
Během testovacího období moje spotřeba paliva nebyla ovlivněna. Ve skutečnosti byla spotřeba nadprůměrná pro ultra UHP pneumatiku tohoto rozměru. Přesto není hlučnost pneumatiky Potenza Sport o nic lepší než u jejích konkurentů.
NA ZÁVĚR
Bridgestone Potenza Sport je skutečně výjimečná pneumatika. Ve srovnání se svými předchůdci je daleko přilnavější za všech podmínek. Takový výkon jí zajistil umístění na stupních vítězů a v některých oblastech možná i vítězství.
Výhody
- Nákupčí obdivovali reakce pneumatiky na mokrém i suchém povrchu, za což vděčí inovovanému dezénu běhounu.
- Motoristům se líbil výkon pneumatiky a její přesné řízení.
- DESIGN BĚHOUNU, VYZTUŽENÍ A KOSTRA (Asymetrický dezén běhounu, nová technologie vyztužení a optimalizovaná kostra maximalizují stabilitu pro kontrolovanou přesnost v zatáčkách a zvýšenou odezvu řízení).
- SPORTOVNÍ tvar profilu a směs běhounu (Sportovní tvar profilu zajišťuje stabilitu a inovativní směs běhounu zvyšuje přilnavost a poskytuje vynikající brzdný výkon).
- ROZDĚLENÍ ŽEBER, LIPY A SMĚS BĚŽCE (Rozdělení žeber a dutin v dezénu rychleji odvádí vodu a spoléhá na tuhé 3D lamely, které zvyšují výkon při zatáčení a brzdění. Optimalizované složení směsi běhounu přispívá k vynikající přilnavosti za mokra).
- Vynikající výkon za mokra.
- Výjimečné brzdění na suché vozovce.
- Zvýšená stabilita v zatáčkách a reakce na řízení.
- Velmi vysoká úroveň přilnavosti za mokra a zejména na suchu.
- Působivá přilnavost při brzdění.
- Přesná odezva řízení.
Zkušenosti zákazníků s tímto dezénem
Když je mám na F90 M5C, mám mnohem lepší pocit z řízení a méně nedotáčivosti při jízdě na okruhu. Na horských silnicích není velký rozdíl oproti PS4S nebo PZ4, které jsem měl předtím, protože na veřejných silnicích můžete auto opravdu tlačit, ale na okruhu byla přilnavost a cit úžasný.
Radim H
Předtím jsem měl GOODYEAR Asy 5. Vůbec se mi nelíbily. Ani na suchu, ani na mokru. Přešel jsem na tyto Bridgestony a rozdíl je neuvěřitelný. Mnohem větší přilnavost na suchu i na mokru. Nejlepší pneumatiky co jsem kdy měl. Jsou působivé!!!
Martin S.
Pneumatiky vynikají na suchu, jejich vyvážení a přilnavost jsou velmi dobré. Za mokra je přilnavost trvale vysoká, pouze při prudké akceleraci ze zatáček jsem zjistil, že dochází ke kroucení.
Jiří B.