Matador MPS 520 Nordicca Van je zimní pneumatika se směrovým dezénem. Vyznačuje se vysokou spolehlivostí, maximální bezpečností a dlouhou životností. Díky novému typu 3D lamel dosahuje nejlepší trakce na sněhu a ledu a zároveň vysoké stability na suché i mokré vozovce. Zárukou vynikající trakce je piktogram testu zimní trakce podle normy ASTM F-1805 na bočnici pneumatiky.
Jedinečná pneumatika s moderním designem a směrovým dezénem, vyvinutá speciálně pro použití lehkými nákladními vozidly v zimních podmínkách v městských ulicích i na silnicích dálničního typu.
Vlastnosti
- Směrový dezén běhounu navržený tak, aby splňoval požadavky na vysokou spolehlivost, maximální bezpečnost a vynikající odolnost.
- Vylepšený kilometrový výkon
- Zvýšená přilnavost na mokrém povrchu
- Nová generace ekologické směsi běhounu z oxidu křemičitého
- Nová generace prostorových lamel
- Nízký odpor proti rozpíjení
- Zvýšená trakce na zasněžených a zmrzlých površích
- Vysoký jízdní komfort
- Dobrá stabilita při vysokých rychlostech
- Plastová strana konstrukce pneumatiky
Popis a funkčnost prvků dezénu běhounu
Dezén běhounu MPS 520 - Nordicca Van je směrový typ běhounu s moderním dezénem, vyvinutý speciálně pro použití lehkými nákladními vozidly v zimních podmínkách v městských ulicích i na silnicích dálničního typu. Dezén běhounu je navržen tak, aby splňoval požadavky na vysokou spolehlivost, maximální bezpečnost a vynikající odolnost.
Směrová konfigurace bloků dezénu běhounu
- Směrový dezén běhounu = ideální odvádění vody a sněhového smyku, pozoruhodné vlastnosti aquaplaningu, vynikající trakce na zasněženém a zmrzlém povrchu
- Moderní koncepce dezénu běhounu = pohodlná a tichá jízda
- Počítačem podporovaný návrh dezénu běhounu = minimální opotřebení pneumatiky = vyšší kilometrový výkon pneumatiky
- Flexibilní šířka bloků dezénu = vysoký jízdní komfort
Koncepce otevřených bočních bloků
- Robustní, vyztužené boční bloky dezénu = velmi dobrá trakce = vysoký kilometrový výkon, vynikající stabilita v zatáčkách, dynamické jízdní parametry, perfektní ovladatelnost
- Otevřené boční drážky = dobrá trakce a brzdné vlastnosti na zasněžených silnicích, vynikající samočisticí schopnosti
Systém lamelového dezénu
- Více než 1100 lamel zajišťujících velký počet přilnavých hran = dobré trakční a brzdné vlastnosti na zasněžených a zledovatělých vozovkách
- Nová generace lamel = lepší trakce na sněhu a ledu, lepší jízdní stabilita při přepravě maximálního nákladu na suchém i mokrém povrchu
Závěry z testování
- Krátká brzdná dráha na mokru.
- Přijatelné brzdění na suchu.
- Dlouhá brzdná dráha na ledu, dobrá trakce a nízká ovladatelnost.
- Nevyvážené na sněhu: Krátká brzdná dráha a dobrá trakce, nízká ovladatelnost.
- Nejnižší odolnost proti rozbředlému sněhu.
- Průměrný valivý odpor.
Zkušenosti zákazníků s tímto dezénem
Mohu jen doporučit, od té doby, co jsem je poprvé koupil, už nic jiného nezkouším a to mám na nich několikrát objetou Evropu.
Ivo M.
Jsou to super gumy. Poměr cena / výkon rozhodně stojí za to. Jezdím na nich druhou zimu a až bude potřeba, koupím si je znovu. Jen jsou o kapičku hlučnější, než bývá zvykem.
Štěpán T.
Oproti Barumek, na kterých jsem jezdil předtím, se mi zdá, že lépe odvádí sníh/vodu a je lepší na brzdu. A poměr cena výkon je bezkonkurenční!
Tibor K.