Oprava pneumatiky

Oprava pneumatiky

Oprava prázdné pneumatiky

Nikdy se nepokoušejte opravit pneumatiku sami. Vezměte svou propíchnutou pneumatiku k profesionálnímu pneuservisu, který ji kompletně zkontroluje, aby se ujistil, že ji lze bezpečně opravit. Propíchnutí v oblasti běhounu je obvykle opravitelné, zatímco proražení bočnice pravděpodobně nikoli. To Vám určí Váš pneuservis.

O tom, zda pneumatiku lze opravit, rozhoduje pneuservis

Pokud je pneumatika opravitelná, existuje několik různých způsobů opravy propíchnuté pneumatiky. Nejběžnějším a nejspolehlivějším způsobem opravy je kombinace záplaty a zátky. K tomu je třeba pneumatiku z kola demontovat. Mechanik pak označí místo, kde je pneumatika propíchnutá a odstraní cizí předmět, který píchnutí způsobil. Obvykle se jedná o šroub, hřebík nebo kovový úlomek, který se zapíchl do běhounu. Povrch vnitřní strany pneumatiky v okolí poškození se poté zdrsní pomocí úhlové brusky. Pokud je díra velká, může být vložena gumová zátka, která díru vyplní. Poté se nanese gumový cement a následně se přes zátku a cement položí samotná záplata. Cement vlastně chemicky vulkanizuje pryž záplaty a zátky k pneumatice, aby oprava byla vzduchotěsná. Jakmile je pneumatika zalátána, je namontována zpět na kolo a vyvážena.

O tom, zda je pneumatika opravitelná, může rozhodnout pouze kvalifikovaný technik a montér. Pokud byla pneumatika delší dobu sjetá, místo poškození je na bočnici nebo příliš blízko předchozí opravy nebo je běhoun pneumatiky téměř opotřebovaný, většina renomovaných pneuservisů doporučí raději novou pneumatiku než opravu.